zaterdag 22 juni 2013

Movies #4

Normaal komt er altijd een artikel van movies online, maar door de examens is die twee dagen later. Wil je weten welke films ik heb gekeken? Lees snel verder ;)

Hansel and Gretel witch hunters
 
 
 
De film speelt zich af 15jaar na het incident van het peperkoeken huisje. Nu zijn Hansel en Gretel (=Hans & Grietje) heksenjagers en zijn ze ingehuurd door de stad 'Augsburg' die geteisterd wordt door heksen.
 
Na een artikel van Missdiamondglam gelezen te hebben, keek ik deze film. Ik vond het een toffe film, maar niet echt speciaal.
 
IMDb score: 6,1/10
Mijn score: 6,8/10
 
Tinker Bell and the Lost Treasure
 
 
(hier is de trailer)
Elke 8 jaar is er een blauwe maan in Pixie Hollow (de woonplaats van de elfjes & Tinkerbell). Wanneer het licht van de blauwe maan de maansteen passeert wordt er een soort elfenstof gevormd waardoor de boom (waar de elfjes hun stof halen om te vliegen) verjongt en langer kan meegaan. Om het maanlicht op de maansteen te laten vallen moet er een scepter gemaakt worden waar de maansteen in kan. Deze taak krijgt Tinkerbell, maar deze taak is niet zo gemakkelijk...
 
Ik hou van Disney films en vind Tinkerbell een heel toffe disney personage. Ik had ooit eens een andere film van Tinkerbell gezien en die vond ik ook heel tof. Oh ja! In de meeste films is er altijd wel een 'slechte' in de Tinkerbell films dat ik heb gezien is er geen 'slechte' ;)
 
IMDb score: 6,4/10
Mijn score: 7,3/10
 
 
Tangled
 
 
 
Tangled gaat over een prinses, Rapunzel die toen ze klein was is weggenomen bij haar ouders. Madame Gothel, die zich voordoet als haar moeder heeft haar opgesloten in een toren. Rapunzel haar haar is niet alleen lang, maar geeft ook licht als ze zingt. Door deze gave blijft Madame Gothel jong en dus mag Rapunzel haar haar ook niet knippen. Rapunzel droomt er van om een keertje buiten haar toren te gaan en de lichtjes te zijn de elk jaar aan de hemel verschijnen, maar dat mag zomaar niet van Madame Gothel...
 
Tangled is echt één van mijn favoriete dinsey films! Ik heb nu de eerste gezien en wil ook gouw het vervolg hiervan zien. De film is grappig, een beetje spannend, maar ook wel heel angstaanjagend. Een moeder die je opsluit en die zich voordoet als je moeder, maar eigenlijk je ontvoerder is?? Ik vond het echt een supertoffe film en raad deze ook aan. ;)
 
IMDb score: 7,8/10
Mijn score: 8,4/10




Dit waren de films die ik afgelopen maand heb gezien. Van deze drie films vond ik Tangled de tofste en H & G het minst toffe.


Bronnen:
www.aceshowbiz.com 
en.wikipedia.org 
bekavano.tumblr.com 
 

1 opmerking:

  1. Ik ken alle drie de films niet, maar laatst keek ik wel een film met Ryan Gosling.. HE IS SO HANDSOME! Blue Valentine dacht ik. :) Must seen!

    BeantwoordenVerwijderen